Golfweekend Schmallenberg
Golfweekend te Schmallenberg vrijdag 22 t/m zondag 24 mei (Pinksteren)
Er staat weer een fantastisch golfweekend voor ons klaar. Onze Golf pro Peter Vluggen heeft enkele mails gestuurd met een duidelijke uitleg, vandaag gaan 27 personen, op eigen gelegenheid met de auto naar Sauerland Alpin Hotel te Schmallenberg-Grafschaft.
Uiteraard wordt er zoveel mogelijk samen gereden. De weergoden hebben een super zonnig weekend voorspeld.
Peter heeft een mooi programma samengesteld. Iedereen wordt geacht tussen 11.30-12.00 uur in Schmallenberg te zijn, waar een ontvangstcomité klaar staat om elkaar te verwelkomen en kennis met elkaar te maken. De koffers blijven in de auto staan. Dan is er een kleine lunch met de nodige broodjes en drankjes. De zakjes worden dan uitgedeeld, een lunch pakket kun je zelf smeren en meenemen naar de baan. Eerst even warm draaien, op de Driving Range, wat Putten, en even Chippen. Om 14.00 uur start de eerste 9 holes wedstrijd op baan OST.
Oei, oei,

Rond 20.00 uur gezamenlijk een lekker warme maaltijd in buffet vorm. We hebben een aparte ruimte waar we kunnen eten. Goed geregeld Peter. Even opfrissen, aansluitend muziekavond, de sfeer zit er na enkel drankjes weer goed in. Allemaal meezingen, hossen, dansen, van Links naar Rechts, ect. Mensen gaan zelfs op de tafel staan. Ze zeggen wel eens: “Wie Oajer Wie Gekker”
Uiteindelijk, iedereen naar bed. S ’morgens vroeg opstaan, even ontnuchteren in het zwembad, douchen en gezamenlijk ontbijten. Vandaag zaterdag 23 mei is de grote dag. 18 holes wedstrijd NORT-WEST (5,5 a 6 uur op de baan)
De boterhammenzakjes zijn gevuld. Extra flesje drank, en uiteraard vers fruit mee. Maar goed dat er zoveel Bananen bomen zijn! De apenstreken waren de 2e dag meteen zichtbaar. Motormuizen voor wie een Buggy veel te langzaam gaat, Buggy’s die in plaats van vooruit, achteruit rijden. Het knopje F en R kan voor problemen zorgen. Hebben we nu 13 of 14 Buggy’s? Gelukkig is achteraf alles goed gegaan. Klaar voor de eerste flight. Muisstil bij de eerste afslagen. Opperste concentratie en geklap bij geweldige afstanden en goede slagen. Vandaag slaan meerdere teams gezamenlijk van rood.
Dit 
Wij hebben Modelvliegtuigjes rondjes zien draaien? De Vos hebben we dit jaar niet gezien. Wat missen we nog? Natuurlijk die geweldige vogel de “RODE WOUW” Al om al, wat een prachtig natuurgebied is deze golfbaan. Dan na de borrel weer lekker een warme maaltijd, daarna nog even door borrelen. Er is te zien dat wij de grote banen niet gewend zijn. De ene na de ander gaat moe en voldaan vroeg naar de kamer. “LEKKER SLAPEN” Zondag 24 mei vroeg opstaan koffers inpakken, even lekker ontbijten, een lunchpakketje klaarmaken. Sleutel inleveren, en op naar de golfbaan “über dem Ohle” waar als afsluiting de 9 holes baan NORT nog eens gelopen wordt. Start eerste flight 10.00 uur. Vandaag hebben we Peter gevraagd om met ieder team een hole mee te spelen. Hij geeft hier en daar enkele tips indien nodig. Er is weer een super flight indeling gemaakt. Het golfen gaat met ups en downs. Iedereen heeft een leuk Golfweekend gehad. Na afloop is er met de groep een nabespreking.
Peter bedankt ons voor het leuke weekend. Namens de groep spreekt Jan, Peter nog toe volgens wat teksten die in AI zijn opgezocht. Leuk met wat humor. Iedereen handjes schudden, een knuffel en een goede terugreis toegewenst. Dit smaakt naar meer “TOT HET VOLGEND JAAR!


