Faciliteiten

Golfvereniging Kapèlkeshof maakt gebruik van de faciliteiten van Wijn & Golfdomein Kapelkèshof. Golfdomein Kapèlkeshof bestaat uit 21 holes verdeeld over 2 golfbanen, een restaurant (tevens clubhuis voor de vereniging) en een wijngaard waar heerlijke wijnen worden geproduceerd.

Kapèlkeshofbaan

(par 3 baan)

Deze 18 holes golfbaan is voor iedereen toegankelijk, ook voor personen die geen baanpermissie of handicapregistratie (GVB) bezitten. Het is een perfecte baan voor de beginnende golfer maar ook de ervaren golfer vindt hier genoeg uitdaging voor een enerverende wedstrijd of het oefenen van het korte spel. De moeilijke greens en uitdagende bunkers zorgen voor een gevarieerd spel.
De onervaren speler kan, na het volgen van een korte golfinstructie door het personeel van Kapèlkeshof, zelfstandig deze baan spelen.

De afstanden liggen tussen de 50 en de 160 meter.

Solarisbaan

(par 3-4 baan)

Deze 9 holes baan heeft een uitdagend karakter en is speciaal aangelegd voor de geoefende golfer. De eerste 6 holes zijn dezelfde holes als van de Kapèlkeshofbaan. Golfers in het bezit van baanpermissie of minimaal handicap 54 (GVB) kunnen hier hun hart ophalen. Smalle fairways, uitdagende greens en mooie natuur zorgen voor een afwisselend spel met afstanden tussen 50 en 252 meter. De ideale baan om uw handicap te verbeteren en uw eigen spel naar een hoger niveau te brengen! Niet voor niets staat de hole 9 van de Solarisbaan al jaren in de door Golf.nl gepubliceerde top 10 van moeilijkste par 4 banen van Nederland.

Onderhoud

De banen zijn perfect onderhouden en de greens zijn altijd zo goed geprepareerd dat je niet voor verrassingen komt te staan waar je zelf niet de oorzaak van bent. Belangrijk is dat golfers zelf ook de baan goed verzorgen. Kijk voor dat je de baan gaat spelen naar de baanstatus op de site van de Kapèlkeshof en lees aandachtig de lokale regels die op de scorekaart staan vermeld. Repareer daar waar nodig pitchmarks, ook al zijn deze niet door jezelf veroorzaakt en leg plaggen terug op hun plek. Samen met de groundsmen kunnen we er op deze manier voor zorgen dat de baan in optimale conditie blijft.

Oefenen

Kapèlkeshof beschikt over een aantal faciliteiten om vooraf aan een ronde over de golfbaan te kunnen inslaan en oefenen.

Voor de beginnende golfers die de Kapèlkeshofbaan hebben geboekt ligt naast de parkeerplaats een instructie veldje waar men door het personeel van Kapèlkeshof wegwijs wordt gemaakt in de golfsport.

De beginnende golfers die golfles krijgen van een van onze PRO's  en ervaren golfers kunnen gebruik maken van de driving range, putting greens en oefenbunkers op het terrein en voor het terras van het restaurant. In het restaurant  zijn muntjes verkrijgen voor de drivingrange golfballenautomaat.

Om te voorkomen dat men telkens zijn golfspullen mee moet nemen is het mogelijk om een locker te huren. In de lockerruimte is ook een toilet aanwezig voor de situatie dat het restaurant is gesloten.

AED

De golfvereniging beschikt over een AED.

De AED is geplaatst in de lockerruimte, deze is tijdens de openingstijden van de golfbaan altijd toegankelijk. Een aantal leden van de golfvereniging en het personeel van Kapelkeshof heeft een AED (Automatische Externe Defibrillator) cursus gevolgd zodat bij calamiteiten de eerste zorg op een adequate manier gegeven kan worden.

Alle leden hebben een "calamiteitenkaartje" gekregen om te bevestigen aan hun golftas. Op dit kaartje staat precies vermeld welke stappen moeten worden doorlopen bij een calamiteit. Kaartje kwijt of nog niet gekregen, vraag bij de balie voor een nieuwe.